Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013

ΜΟΥΣΛΟΠΙΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΒΕΝΤΕΡΤΣΙ

ΜΟΥΣΛΟΠΙΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΒΕΝΤΕΡΤΣΙ

(όλα τελειώνουν κάποτε)

Ε, ναι, λοιπόν, τέρμα για φέτος. Το πλοίο θα σαλπάρει και μαζί του θα μας πάρει. Καιρός ήταν. Είχαν αρχίσει να μουρμουρίζουν οι Αθηναίοι φίλοι. Ακόμα Σαντορίνη είστε; Κι εμείς εδώ, υποφέρουμε παλιογαϊδούρια, και τα λοιπά…
Η Μουσλόπιτα είναι η καινούρια μου «δημιουργία». Προφανώς θα υπάρχει κάτι παρόμοιο στο σύμπαν της ζαχαροπλαστικής, αφού όλα έχουν γίνει και όλα έχουν ειπωθεί. Παρόλ’ αυτά, έλα να σου πω πως την έκανα γιατί, αυτό το πείραμα, μου πέτυχε νομίζω.

Λέω «πείραμα» επειδή πριν μέρες ήθελα να κάνω κάτι να κεράσω τη φιλενάδα μου τη Ρούλα που δεν τρώει τα περισσότερα γαλακτοκομικά και προτιμάει ότι είναι χωρίς λακτόζη. Έφτιαξα λοιπόν αυτό το γλυκό και αντικατέστησα το γάλα με πορτοκαλάδα.

Είναι πολύ ωραίο για πρωινό. 

Ειδικά τη δεύτερη μέρα που έχουν αναδυθεί όλα τα αρώματά του και έχει «δέσει» η γεύση του. Τρίτη μέρα δε νομίζω να αξιωθεί να δει. 

Προσωπικά, επέστρεφα κάθε τόσο για άλλη μια μπουκιά… και άλλη μια και μετά από λίγο… μην το είδατε! Ο καημένος ο Γιώργος πρόφτασε να δοκιμάσει κι αυτός ένα κομμάτι. Πάλι καλά. Έτσι κι αλλιώς την τρίτη μέρα δεν είναι και τόσο καλό πια. Να τη θυμάσαι αυτή τη δικαιολογία, είναι πολύ βολική. Να ξέρεις τι θα λες στην απολογία σου όταν θα σε ρωτήσουν γιατί το έφαγες όλο...
Εκείνη τη μέρα είχα όρεξη για περιπέτειες. Είπα λοιπόν να δοκιμάσω την τύχη μου. Άνοιξα το ντουλάπι μου και έψαξα να βρω τι υπάρχει ακόμα μέσα που να τρώγεται καθώς εν όψει της επιστροφής στο Κλεινόν Άστυ δεν ψωνίζουμε. Βρήκα τα παρακάτω ενδιαφέροντα που ευτυχώς δεν ήταν ληγμένα:

ΜΟΥΣΛΟΠΙΤΑ ΤΗΣ ΜΑΡΙΛΙΖ
(υλικά για 6 μερίδες)

2 κούπες έτοιμο μούσλι (muesli) ανάμικτο
½ κούπα τριμμένο ινδοκάρυδο
2 αυγά
1 κούπα φρεσκοστυμμένη πορτοκαλάδα
½ κούπα ηλιέλαιο
½ κούπα καστανή ζάχαρη
½ κ. γλυκού τζίντζερ τριμμένο
½ κ. γλυκού κανέλλα τριμμένη
½ κ. γλυκού ξύσμα πορτοκαλιού (μόνο εφόσον είναι ακέρωτο)

Εναλλακτικά φτιάχνεις το μούσλι εσύ με 30% αποξηραμένα φρούτα, όπως σταφίδες, μπανάνα, βερίκοκο, χουρμάδες και ξηρούς καρπούς π.χ. φουντούκια. Το υπόλοιπο 70% είναι μίγμα από σιτάρι, κριθάρι, σίκαλη, βρώμη, ηλιόσπορο και ότι άλλο σου αρέσει. Για τις δόσεις χρησιμοποίησα μεγάλες κούπες. Πεινάει ο κόσμος!




ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Μουσκεύω πρώτα το μούσλι στην πορτοκαλάδα για περίπου 30 λεπτά, να μαλακώσει λίγο. Λαδώνω ένα μικρό ταψάκι και το πασπαλίζω με ινδοκάρυδο (όπως κάνουμε συνήθως με το αλεύρι όταν φτιάχνουμε κέικ). 

Το ταψάκι που χρησιμοποίησα ήταν τετράγωνο 24 εκατοστών. Μου αρέσει να είναι τετράγωνα τα κομμάτια.

Δεν χρησιμοποιώ μίξερ. Χτυπάω με το χέρι τα αυγά με τη ζάχαρη. Προσθέτω το ηλιέλαιο και ανακατεύω. 

Ρίχνω και το μούσλι με την πορτοκαλάδα. Προσθέτω το υπόλοιπο ινδοκάρυδο, το τζίντζερ και την κανέλα. 


Ψήνω σε προθερμασμένο φούρνο σε μέτρια θερμοκρασία για περίπου 45 λεπτά με 1 ώρα.
  
Όταν κρυώσει το αναποδογυρίζω σε μια πιατέλα. Δεν τρώγεται ζεστό. Περίμενε λίγο να κρυώσει.




Αυτό ήταν λοιπόν το τελευταίο μου παρασκεύασμα για φέτος στα ιερά χώματα – ή μάλλον, πιο σωστά, στην ιερή τέφρα και λάβα της Σαντορίνης.

Όμως πριν φύγω, έφτιαξα ένα ακόμα «γλυκό». 

Δώρο για τα γενέθλια της αγαπημένης μου Ρούλας Δρόσου, ένα «χειροποίητο» διαφημιστικό βίντεο για το υπέροχο Κατάστημα που έχει στο Εμπορείο της Σαντορίνης μαζί με τον άντρα της τον Μάρκο. 

Άλλοι – οι κανονικοί άνθρωποι - όταν γιορτάζουν οι φίλοι τους πάνε να τους ψωνίσουν κάτι στα μαγαζιά. 

Εμένα, έβρασε το κομπιούτερ μου με τα High Definition, έβρασαν και τα μυαλά μου (αυτά που έχω τέλος πάντων), έβρασε και ο άντρας μου στο ζουμί του έτσι που τον εγκατέλειψα δέκα μέρες για να… «καλλιτεχνίσω», γιατί κείμενο, φωνή, σκηνοθεσία, κάμερα, μοντάζ, σπέσιαλ εφφέ (είχαμε και τέτοια)… εεε, ποιός άλλος;… Η θεία Μαριλίζ!

Αλλά, το ευχαριστήθηκα! Στο μαγαζί αυτό μπαίνεις μέσα και δεν θέλεις να βγεις. Από τη μια τα υπέροχα λευκά είδη και οτιδήποτε χρήσιμο μπορείς να φανταστείς για το σπίτι σου ή την επιχείρησή σου. Όλα προσεχτικά διαλεγμένα ένα-ένα με μεράκι από τις καλύτερες εταιρίες, μερικά μάλιστα τα εισάγουν απευθείας οι ίδιοι. 

Κι από την άλλη, το χαμόγελό τους, η αγκαλιά τους, να σε υποδέχονται πάντα γεμάτοι αγάπη. Ακόμα και φίλοι από την Αθήνα ψωνίζουν από εκεί. Για την ποιότητα και για την ποικιλία. Το μαγαζί τους έχει «τα πάντα-όλα»!

Χρόνια σου πολλά Ρούλα μου. «Αφιερωμένο εξαιρετικά», όπως έλεγαν παλιά στις ραδιοφωνικές εκπομπές, ήταν αυτό το «μαγείρεμά» μου.


Καλή αντάμωση!

Με αγάπη,
Η θεία Μαριλίζ

Υ.Γ. Μουσλόπιτα: η συνηθισμένη μου συνταγή για 1 ταψάκι 25 εκατοστών περιέχει:

3 φλιτζάνια μούσλι με ξηρούς καρπούς και αποξηραμένα φρούτα, 1 φλιτζάνι γάλα, 3 αυγά, 1 φλιτζάνι καστανή ζάχαρη, 1 φλιτζάνι ινδοκάρυδο, χυμό και ξύσμα από ½ πορτοκάλι, 1 ροδέλα ανανά ψιλοκομμένη, 1 κοφτό κ. γλυκού κανέλα, λίγο τριμμένο γαρίφαλο, 1 κοφτό κ. γλυκού τζίντζερ.

* Μοιραστείτε το link με φίλους & εγγραφείτε στα μέλη αναγνώστες του blog για να ενημερώνεστε πρώτοι!

2 σχόλια:

  1. Πολύ ενδιαφέρουσα συνταγή!!!!!!! θα τη δοκιμάσω σήμερα κι όλας μιας και βρίσκομαι σε περίοδο "υγειινής διατροφής". Όμως επειδή δεν μου αρέσει το ινδοκάρυδο... πρέπει να σκεφτώ με τι θα το αντικαταστήσω... Φιλιά και σε περιμένουμε Αθήνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οκ! Αυτή τη στιγμή συνοδεύει τον καφέ μας! Είναι τέλειο! Αντικατέστησα το ινδοκάρυδο με ζάχαρη και σκόνη μαστίχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Πείτε μας τη γνώμη σας